Geng 24 :: Misi Jutari

Geng 24
 
HomeHome  CalendarCalendar  GalleryGallery  FAQFAQ  SearchSearch  MemberlistMemberlist  UsergroupsUsergroups  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 side income

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
zul

avatar

Posts : 15
Join date : 2009-06-29
Age : 38
Location : jitra

PostSubject: side income   Sun Jul 12, 2009 9:49 am

assalamualaikumm....wahai kawan2 jangan mengeluh dengan apa yang kita ada sekarang.kerjaya pendidik macam kita ni adalah satu kerjaya yang mulia.ilmu yang kita sampaikan sentiasa berpanjangan.sampai kita mati nanti ilmu yang baik masih tak hilang dari muka bumi..saham kita akan terus dan menerus berganda-ganda.

memang gaji kita tak seberapa..tetapi keikhlasan kita harus diutamakan..jangan tinggalkan kerjaya pendidik ni ye kawan2..

saya ada buat side income cikit..yang mana kawan2 rasa gaji tak berapa nak cukup tu bolehlah hubungi saya untuk penerangan dengan lebih lanjut..insyaAllah berjaya dengan sedikit usaha dari diri kita sendiri..apa yang kita dapat sekarang dari makan gaji ni hanyalah 1/10 daripada punca rezeki..apakata kita cuba ceburi yang 9/10 lagi iaitu dari perniagaan..tak salah kan?

jadi bila wang tak jadi masalah utama lagi kita datang keje nak mengajar pun senyum jer..
lepas tu biarlah orang nak potong gaji ker, apa ker kan kan.orang bagi kita ambik. orang tak bagi kita diam jer..yang penting kita ngajar budak2 dengan ikhlassss...barulah student cepat pandaii...
Back to top Go down
View user profile
amin_3313

avatar

Posts : 117
Join date : 2009-06-27
Location : JKE, PTSB, Kulim Hi Tech

PostSubject: Re: side income   Mon Jul 13, 2009 12:59 am

cter skit bro bisnes pe yg di offer ni....MLM jgn ler...berbuih dh ..
Back to top Go down
View user profile
zul

avatar

Posts : 15
Join date : 2009-06-29
Age : 38
Location : jitra

PostSubject: Re: side income   Mon Jul 13, 2009 2:08 am

ye.memang MLM..Teman pn dulu raja MLM.tp yg ni btl2 brbeza dr yg lain...x perlu jual brang bnyk2 lg.jual 8brg je seumur hdup..dah hbis x yah jual dah..nak bina rangkaian cuma 4orang shj.menarik kan.bonus bkn puluh2 ringgit tp ribu ringgit..sb tu teman berani nk kngsi bnda ni dgn kawan2 yg senasib ngan aku yg mana gaji x brapa nk cukup ni..maintain cuma bl kita tau nk dpt bonus..kalau rasa2 x dpt bonus x yah mantain..jd xda beban kan...just buka peluang je pd sapa2 yg minat n ad impian yg besar2..ms kat pangkor x sempat nk kongsi sb kt semua sibuk brinduksi.he he..x sesuaikan...
Back to top Go down
View user profile
amin_3313

avatar

Posts : 117
Join date : 2009-06-27
Location : JKE, PTSB, Kulim Hi Tech

PostSubject: Re: side income   Mon Jul 13, 2009 11:17 am

zul wrote:
ye.memang MLM..Teman pn dulu raja MLM.tp yg ni btl2 brbeza dr yg lain...x perlu jual brang bnyk2 lg.jual 8brg je seumur hdup..dah hbis x yah jual dah..nak bina rangkaian cuma 4orang shj.menarik kan.bonus bkn puluh2 ringgit tp ribu ringgit..sb tu teman berani nk kngsi bnda ni dgn kawan2 yg senasib ngan aku yg mana gaji x brapa nk cukup ni..maintain cuma bl kita tau nk dpt bonus..kalau rasa2 x dpt bonus x yah mantain..jd xda beban kan...just buka peluang je pd sapa2 yg minat n ad impian yg besar2..ms kat pangkor x sempat nk kongsi sb kt semua sibuk brinduksi.he he..x sesuaikan...

PYRAMID JGK NI.... Exclamation
Back to top Go down
View user profile
zul

avatar

Posts : 15
Join date : 2009-06-29
Age : 38
Location : jitra

PostSubject: Re: side income   Mon Jul 13, 2009 5:08 pm

ha ah...mana ada mlm x piramid...tetapi perbezaannya kita boleh potong pangkat orang atas berdasarkan apa yg kita usahakan.sy sendiri dah sama pangkat dengan orang atas saya...dulu betul kita keje teruk orang atas buncit perut itu kalau dulu x blh kan kan...

xper....just nak kongsi jer..jgn marah hihihi.....pd sapa2 yang nak tau blh bgtau saya g cerita...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: side income   

Back to top Go down
 
side income
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Driver-Side DGGM 95-96 Power Mirror - WTB
» WTB: 96 BBB driver side power mirror
» My Trip to the Dark Side/Pooges
» Super step side kit car.
» Need a driver's side window regulator

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Geng 24 :: Misi Jutari  :: It's All About Us :: Chit Chat-
Jump to: